عمدتا استفاده از این نسل از درب ها که اصطلاحا درب اتوماتیک نیز به آنها گفته میشود نیازمند دارا بودن برخی از اطلاعات می باشد که باید قبل از خرید با آنها آشنا شوید تا با باطلاعات کامل تر اقدام به نصب کرکره برقی کنید.کرکره برقی روی پنجره ها و یا درب ورودی نصب می شود. و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از چند دهه پیش استفاده از کرکره فلزی برای محافظت بیشتر در جلوی درب مغازه ها و فروشگاه ها متداول شده است. به مرور ظاهر و نوع اجزای آن تغییر کرد دارای تغیه های آلومینیومی گردید که سبک تر و مقاوم تر بودند. کرکره برقی توسط یک رول بالا و پایین می شود و برای پنجره ها و درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با کنترل از راه دور کرکره و درب و پنجره خود را باز و بسته کنید.

 
کرکرهای برقی بطور کلی معمولا برای ایجاد سایه در خانه، امنیت، جلوگیری از افزایش گرما و ایجاد حریم خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. کرکره های برقی به خاطر امنیت بالا, برای محیط های خرده فروشی و مغازه ها و همچنین درب های کرکره ای تجاری، اداری و صنعتی مناسب است طی این اواخر شاهد این هستیم که از کرکره برقی بیشتر برای درب های پارکینگ ها هم میتوان از آن بهره گرفت.کرکره برقی با ورود به بازار سبب این شد که دربهای قدیمی و یا کرکره های نسل قدیم جایگاه خود را از دست بدهند چون هم جابجایی و بالا و پائین آوردن آن مشکل بود و هم اینکه پس از مدتی که از کارکرد آن می گذشت دیگر خشک میشد و برای بالابردن آن باید زوربازویی بیش از پیش بکارمی برد.کرکره برقی بوسیله یک موتور و یک رسیور حرکت میکند و ارتباط مستقیمی بین رسیور و ریموت کنترلر آن وجود دارد که نقش دریافت سیگنال ها را از ریموت دارد و بلافاصله پس از فشردن دکمه عملیات جابجایی به موتور منتقل می شود و کرکره برقی را به حرکت در می آورد.
 
 
 
تجهیزات مورد نیاز کرکره برقی
 
مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک کرکره اتوماتیک تیغه های آن است که اسکلت کلی آنرا می سازد بدین صورت که تیغه ها در طول چندین متر هستند اما در عرض چندین سانت که دارای شیارهایی جهت اتصال به یکدیگر می باشند و در نهایت کرکره را بوجود می آورند. در کنار آن باید یک چهارچوب مناسب را برای آن ساخت تا در آن قرار بگیرد و امکان حرکت برای کرکره فراهم آید در غیر اینصورت اصلا این درب را نمی توان سوار کرد چه برسد به بالا و پائین آمدن آن.
 
– موتور توبولار موتور ساید
 
– ریموت کنترل قطعه ای
 
– ریموت کنترل کد لرنینگ
 
– موتور توبولار تیوبلار کرکره برقی
 
– اندکپ کرکره برقی
 
– اندکپ پلاستیکی هشت ضلعی ( اکتاگون )
 
– موتور ساید کرکره برق
 
– پس و درپوش تیغه کرکره
 
– ریموت های کد لرنینگ
 
 
 
موتور کرکره برقی
 
کرکره برقی نیز به عنوان یک درب اتوماتیک برای حرکت نیاز به یک موتور دارد تا این عملیات انجام شود به طور کلی موتورهای کرکره برقی دارای دو نوع توبولار و ساید می باشند که هرکدام دارای کاربردی خاص هستند.به طور عمده موتور ساید بیشتر برای کاربردهای صنعتی می باشد و محل های پر رفت و آمد و همچنین موتور تیوبلار برای مصارف خانگی و معمولی تجاری می باشد که تعداد دفعات استفاده و بالا و پائین رفتن آن ها بسیار پائین و محدود است البته این بدان معنا نیست که نوع توبولار یک موتور ضعیف است.
 
مزیت های کرکره برقی
وقتی شما برای فروشگاه خود کرکره برقی را نصب میکنید یعنی امنیت خود را دو چندان کرده اید. چون با نصب آن دیگر دغدغه این را ندارید که سارق به شما دستبرد بزند و خیالتان نیز راحت است که هیچ روزنه ای برای سرقت و دزدی وجود ندارد. از کرکره برقی میتواند به عنوان یک لایه عایق نیز عمل کند شاید با خود می پرسید چطور ممکن است اما باید گفت که کرکره برقی به دلیل پوشید بودن میتواند جلوی سرما را نیز بگیرد و یا در فصل تابستان که خورشید همواره می تابد به عنوان یک سایه بان درنظر گرفته شود. همچنین حیواناتی نظیر موش و گربه نمیتوانند به داخل مغازه و فروشگاه وارد شوند چون حتی کوچکترین روزنه ای نیز در کرکره برقی وجود ندارد
 
نصب کرکره برقی
بجای سختی کشیدن خیلی راحت و با استفاده از ریموت، کرکره برقی خود را بالا و پایین بکشد. به خاطر همین شما می توانید به یک شرکت خوب مراجعه کنید,وآن ها با راهنمایی کردن شما و خرید با قیمت مناسب می توانید با کمک یک نصاب کرکره برقی خود را برای هر کجا که لازم دارید راه اندازی کنید. قدم بعدی تخریب کرکره آهنی قدیمی توسط نصاب کرکره برقی می باشد. ابتدا باید اندازه کرکره برقی محاسبه شود مرحله ی بعد باید کرکره برقی ساخته شود. پس از آن نصاب کرکره برقی با کرکره ی مونتاژ شده و قطعات کرکره برقی از جمله موتور توبولار، رسیور، پروفیل، لوله ، جعبه ابزار و دستگاه جوش و سنگ فرز دوباره در محل حاضر شده و کار تخریب کرکره ی قدیمی را شروع می کند. دستورالعمل نصب کرکره برقی برای مهندسین واجد شرایط و آموزش دیده طراحی شده است.نصب و راه اندازی، عملیات اولیه، تعمیر و بازسازی و تخلیه این محصول باید توسط یک مهندس نصب انجام شود.بعد از برش ریل، کرکره آهنی قدیمی را دقیقا مثل شکل از شیار هایی که برش داده ایم بیرون کشیده و تا جایی که فنرها دیده بشوند کرکره را پایین تر خواهیم کشید. کرکره آهنی قدیمی را بیرون می کشیم.حالا باید پیچ هایی که کرکره را به فنرها متصل کردند باز کنیم. تعداد فنرها به اندازه و وزرن کرکره قدیمی بستگی دارد. معمولا به ازای هر فنر باید یک پیچ باز بشود. این پیچ ها اکثرا با اچار ١٣ باز خواهند شد. ناگفته نماند که این کار بسیارخطرناک است و باید با حواس نصاب کرکره برقی جمع باشد.هیچ وقت فراموش نکنید که بعضی از فنرها شکسته شده هستند و شارژ ندارند. در عوض بعضی از آنها شارژ دارند. یعنی زمانی که پیچ را باز می کنید با نیروی و فشار بسیار زیادی آزاد خواهند شد. پس در هنگام نصب کرکره برقی مواظب خودتان باشید. بعد از برش دادن شیار بر روی ریل ها، باز کردن پیچ فنرها و آزاد کردنه آنها، کرکره را با احتیاط از ریل خارج کرده و از پایین به بالا رول می کنیم. پس از رول کردن کرکره، آن را با طناب می بنیدم و کنار می گذاریم.بعد از مراحل فوق نوبت به باز کردن شفت کرکره قدیمی می رسد. معمولا شفت توسط ٢ عد پیچ بلند به پلیت قدیمی متصل شده است. بنابراین با باز کردن دو پیچ متصله به آن شفت را باز کرده و رو به بالا می کشیم تا شفت آزاد بشود. البته گاهی اوقات شفت به کمک جوش متصل شده است. در این حالت باید با سنگ فرزجوش را برش بدهیم تا شفت رو ازاد کنیم.در انتها باید ریل های قدیمی را در صورت امکان در از بدنه محل نصب کرکره برقی جدا کنیم. یعنی اگر بوسیله شاخک متصل شده اند شاخک ها را برش دهیم و یا اگر توسط جوش به ستون های دیوار متصل شده اند، به کمک سنگ فرز جوش را برش داده و ریل ها را آزاد کنیم. در آموزش توصویری نصب کرکره برقی تمام این مراحل به صورت قدم به قدم نمایش داده شده است.بعد از تخریب کرکره قبلی و برش دادن تمام چیزهایی که مزاحم نصب کرکره جدید بودند نصب کرکره برقی درب مغازه را شروع میکنیم.
 
 
 
نصب پروفیل کرکره برقی و نصب کرکره برقی
 
ابتدا پروفیل را جای ریل قبلی قرار می دهیم و با استفاده از تراز آن را شاغول میکنیم. این مرحله بسیار مهم است و باید با دقت کامل انجام شود. صورت پروفیل دقیقا باید به سمته پروفیل روبه رویی باشد.بعد از جاگذاری دقیق پروفیل و شاغول کردن آن، یک نفر پروفیل را باید سفت نگه دارد و نفر دیگر پروفیل را به ستون جوش دهد. وقتی ستون آهنی باشد ما پروفیل را راحت جوش می دهیم، و وقتی ستون بتونی باشد اول باید با استفاده از هیلتی یک سوراخ روی ستون ایجاد نماییم. بعد از ایجاد سوارخ یک میلگرد ٢٠ سانتی داخل سوارخ ها بکوبیم تا بتوانیم پروفیل را به میلگردها جوش بدهیم.نکته ی مهم این است که باید فاصله ی بادخور و شاغول بودن پروفیل را دقیقا رعایت کنیم. در غیر اینصورت ادامه ی کار هرچقدر هم با سلیقه و با کیفیت باشد بی فایده است.بعد از اینکه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب بادخور جوشکاری کردیم در واقع پایه های اصلی کرکره برقی را استوار کرده ایم. حالا نوبت صفحه پلیت های کرکره برقی می باشد. همانطور که اول در ابتدا ذکر کردیم ما برای آموزش نصب کرکره برقی درب این مغازه از موتور توبولار استفاده کرده ایم. بنابراین باید از صفحه پلیت های مخصوص موتور توبلار نیز استفاده کنیم.پایه ستاره را دقیقا در وسط صفحه پلیت قرار میدهیم و طبق تصویر ١۴ سانتی متر از انتهای صفحه تا مرکز پایه ستاره اندازه گیری میکنیم. البته این ١۴ سانتی متر بستگی به ارتفاع کرکره دارد، هرچه ارتفاع کمتر شود این سایز باید کمتر شود و هرچه ارتفاع بیشتر شود این سایز باید بیشتر شود.حالا یکی از صفحه پلیت ها را طبق تصویر در بالاترین قسمت پروفیل با قرارگیری دقیق و رعایت فاصله اتصال میدهیم. سپس تراز لیزری را در کنار صفحه پلیت جوری تنظیم میکنیم که نور لیزر دقیقا از مرکز پایه ستاره عبور کند. بعد از تنظیم، تراز را به سمت پروفیل روبه رویی میچرخانیم تا جای صفحه پلیت روبه رویی مشخص شود.بعد از اتصال صفحه پلیت ها، کار شاسی کشی یا اهن کشی کرکره برقی تمام شده است. حالا باید شفت را آماده کنیم و بعد سر جایش قرار بدهیم.
 
نصب شفت کرکره برقی
 
برای نصب شفت کرکره برقی، اول بین دو خورشیدی را دقیق اندازه گیری میکنیم و لوله را برش میدهیم. بعد موتور توبولار را یک طرف لوله جا میزنیم.در ابتدا حدود ۴٠ سانتی متر موتور توبولار را وارد لوله میکنیم. سپس آدابتور را هم داخل لوله جا میزنیم تا بوسیله ی میخ پرچ به لوله اتصال داده شود. حالا چهار یا پنچ سوراخ ایجاد میکنیم تا کار پرچ کردن را انجام دهیم. حواستان باشد که این سوراخ ها روی شیار ها نباشد. فقط لوله و آدابتور سوراخ بشود. مواظب باشید که مته بدنه ی موتور را سوراخ نکند.بعد از این مرحله موتور را کاملا جا میزنیم تا تاج موتور را به لوله اتصال دهیم. برای اتصال دادن تاج به لوله میتوانیم از پیچ های سر مته دار استفاده کرد. برای اینکاراز ابتدای موتور طبق تصویر ۶۴ سانتی متر اندازه گیری کرده و با محکم نگه داشتن موتور پیچ را وارد لوله و تاج موتور میکنیم. حالا یک طرف شفت آماده شده است و باید سراغ طرف دیگر برویم.برای آماده کردن شفت نیاز به یک اندکپ و بلبرینگ داریم که در شکل های مختلف و با جنس های مختلف در بازار موجود هستند.